Maanantai, viikko 1

Maanantai, viikko 1

Aamupala

3 dl kaurapuuroa, noin 1/2 dl pähkinä-hedelmäsekoitusta , 2 dl maitoa, hedelmä ja kahvi tai tee.

Lounas

200 g Saarioinen Lihamakaronilaatikkoa, noin 3 dl vihersekasalaattia (salaatti, kurkku, kirsikkatomaatti, viinirypäle), 1 rkl Saarioinen Sinappisalaatinkastiketta, 2 dl maitoa tai piimää, 2 viipaletta leipää ja 2 tl levitettä.

Välipala

Sämpylä, 2 tl levitettä, 2 viipaletta Saarioinen Kultabroiler-leikkelettä, hedelmä ja kahvi tai tee.

Päivällinen

225 g Saarioinen Broileri-kasviswokki (resepti, ruoka sisältää Saarioinen Spicy Chilimajoneesin 1 rkl), 2 dl maitoa tai piimää, 2 viipaletta leipää ja 2 tl levitettä.

Iltapala

Saarioinen Vispis mustaherukka 130 g ja 2 dl rasvatonta maitoa.

Maanantai viikko 1

{{diagramItem.Name}} {{diagramItem.Amount}} {{diagramItem.Unit}}

Saannin vertailuarvot: Energia, 2 000 kcal, rasvan kokonaismäärä 70 g, josta tyydyttynyttä rasvaa max 20 g, hiilihydraattia 260 g, josta sokereita enintään 90 g, proteiinia vähintään 50 g ja suolaa enintään 6 g. Kuidun määrä ravitsemussuosituksissa yli 25 g päivässä.

Tiistai, viikko 1

Tiistai, viikko 1

Aamupala

2 viipaletta leipää, 2 tl levitettä, 2 viipaletta Saarioinen Makukalkkuna Yrtti-appelsiini-leikkelettä, kasviksia, 2 dl jogurttia, 0,75 dl mysliä ja kahvi tai tee.

Lounas

Saarioinen Balanssi Rukiinen taateli-viikunapuuro 300 g, 2 viipaletta leipää, 2 tl levitettä ja 2 dl maitoa.

Välipala

Rahka 150g, hedelmä, kahvi tai tee.

Päivällinen

325 g Broileri-parsakaalivuoka, 2 dl maitoa tai piimää, 100 g  Saarioinen paahdetut uunijuurekset , sämpylä ja 2 tl levitettä.

Iltapala

2 dl maito, 1kpl Saarioinen Iso Tumma Riisipiirakka, 2 tl levitettä ja hedelmä.

Tiistai viikko 1

{{diagramItem.Name}} {{diagramItem.Amount}} {{diagramItem.Unit}}

Keltaisella olevat palkit ylittävät aikuisen keskiarvokäyttäjän saannin vertailuarvot, jotka ovat: Energia, 2 000 kcal, rasvan kokonaismäärä 70 g, josta tyydyttynyttä rasvaa max 20 g, hiilihydraattia 260 g, josta sokereita enintään 90 g, proteiinia vähintään 50 g ja suolaa enintään 6 g. Kuidun määrä ravitsemussuosituksissa yli 25 g päivässä. Tiistain saannissa suolan määrä ylittää 0.7 g EU-suosituksen.

Keskiviikko, viikko 1

Keskiviikko, viikko 1

Aamupala

2 viipaletta leipää, 2 tl levitettä, kasviksia, 2 viipaletta Saarioinen Kultabroiler-leikkelettä, 200 g maustamatonta viiliä 1 %, banaaniviipaleita (1/2 banaani), kanelia, 1/2 tl sokeria, kahvi tai tee.

Lounas

Saarioinen Eväs Nizzansalaatti 280g,  200 g jogurttia, 1 viipale leipää ja 1 tl levitettä.

Välipala

Saarioinen Ruismarjapuuro 200g, 2 dl maitoa, kahvi tai tee.

Päivällinen

275 g Saarioinen Kinkku-juureskiusaus, 2 dl maitoa tai piimää, noin 3 dl kaali-porkkana-appelsiinisalaattia, 1 rkl Saarioinen Kartanon salaattikastiketta, sämpylä ja 2 tl levitettä.

Iltapala

Annos täysjyvämuroja (30g) ja 2 dl maitoa, hedelmä.

Keskiviikko viikko 1

{{diagramItem.Name}} {{diagramItem.Amount}} {{diagramItem.Unit}}

Keltaisella olevat palkit ylittävät aikuisen keskiarvokäyttäjän saannin vertailuarvot, jotka ovat: Energia, 2 000 kcal, rasvan kokonaismäärä 70 g, josta tyydyttynyttä rasvaa max 20 g, hiilihydraattia 260 g, josta sokereita enintään 90 g, proteiinia vähintään 50 g ja suolaa enintään 6 g. Kuidun määrä ravitsemussuosituksissa yli 25 g päivässä. Keskiviikon saannissa suolan määrä ylittää 0,9 g EU-suosituksen.

Torstai, viikko 1

Torstai, viikko 1

Aamupala

Reilu 1 dl mysliä, 2,5 dl jogurttia, hedelmä, kahvi tai tee.

Lounas

Saarioinen Porkkanasosekeitto 300g, 1 dl raejuustoa, 2 viipaletta leipää, 2 tl levitettä, 2 dl maitoa ja 2 dl marjoja .

Välipala

2, 5 dl hedelmäsalaatti, 1 viipale leipää, 1 tl levitettä, kahvi tai tee.

Päivällinen

275 g Saarioinen Itämainen Broileri-nuudelisalaatti, 2 dl maitoa tai piimää, noin 3 dl vihersekasalaattia (jäävuorisalaatti, paprika, kurkku, vesimeloni) ja 1 rkl Saarioinen Kartanon salaattikastike, 2 viipaletta leipää ja 2 tl levitettä. 

Iltapala

175 g Saarioinen Raejuusto-tomaattitoast ja tee.

Torstai viikko 1

{{diagramItem.Name}} {{diagramItem.Amount}} {{diagramItem.Unit}}

Keltaisella olevat palkit ylittävät aikuisen keskiarvokäyttäjän saannin vertailuarvot, jotka ovat: Energia, 2 000 kcal, rasvan kokonaismäärä 70 g, josta tyydyttynyttä rasvaa max 20 g, hiilihydraattia 260 g, josta sokereita enintään 90 g, proteiinia vähintään 50 g ja suolaa enintään 6 g. Kuidun määrä ravitsemussuosituksissa yli 25 g päivässä. Torstain saannissa suolan määrä ylittää 0,5 g EU-suosituksen.

Perjantai, viikko 1

Perjantai, viikko 1

Aamupala

2 viipaletta leipää, 2 tl levitettä, 2 viipaletta Saarioinen Pippurikalkkuna-leikkele, kasviksia, 200 g rahkaa, kahvi tai tee.

Lounas

Saarioinen Balanssi Kirjolohifileeateria 320g, 2 dl maitoa tai piimää, 1 viipale leipää ja 1 tl levitettä.

Välipala

Sämpylä, 2 tl levitettä, hedelmä, kahvi tai tee.

Päivällinen

350 g Saarioinen Kultakinkku-couscoussalaatti, 2 dl maitoa tai piimää ja hedelmä.

Iltapala

Saarioinen Vispipuuro 150g, 2 dl maitoa,  grahamkorppu ja 1 tl levitettä.

Perjantai viikko 1

{{diagramItem.Name}} {{diagramItem.Amount}} {{diagramItem.Unit}}

Saannin vertailuarvot: Energia, 2 000 kcal, rasvan kokonaismäärä 70 g, josta tyydyttynyttä rasvaa max 20 g, hiilihydraattia 260 g, josta sokereita enintään 90 g, proteiinia vähintään 50 g ja suolaa enintään 6 g. Kuidun määrä ravitsemussuosituksissa yli 25 g päivässä.

Lauantai, viikko 1

Lauantai, viikko 1

Aamupala

3 dl neljän viljan puuroa, 2 dl marjoja, 2 dl maitoa, sämpylä, 2 tl levitettä, kasviksia ja kahvi tai tee.

Lounas

175 g Saarioinen Hieno Itämainen Kasvisateria, 2 dl maitoa tai piimää, kotitekoinen hedelmärahka (maitoon).

Välipala

Pulla, kahvi ja hedelmä.

Päivällinen

Saarioinen Balanssi Naudanpaistiateria 320g, 2 dl maitoa tai piimää, 2 viipaletta leipää ja 2 tl levitettä.

Iltapala

1 kpl Saarioinen Grahamkasvispiirakka ja 2 dl maitoa.

Lauantai viikko 1

{{diagramItem.Name}} {{diagramItem.Amount}} {{diagramItem.Unit}}

Keltaisella olevat palkit ylittävät aikuisen keskiarvokäyttäjän saannin vertailuarvot, jotka ovat: Energia, 2 000 kcal, rasvan kokonaismäärä 70 g, josta tyydyttynyttä rasvaa max 20 g, hiilihydraattia 260 g, josta sokereita enintään 90 g, proteiinia vähintään 50 g ja suolaa enintään 6 g. Kuidun määrä ravitsemussuosituksissa yli 25 g päivässä. Lauantain saannissa suolan määrä ylittää 0,9 g EU-suosituksen.

Sunnuntai, viikko 1

Sunnuntai, viikko 1

Aamupala

1 kpl Saarioinen Iso tumma riisipiirakka, 1 tl levitettä, kananmuna, hedelmä, kahvi tai tee.

Lounas

250 g Saarioinen Perunasalaattipurkki ja 2 kpl termarinakit, 2 rkl pähkinöitä ja manteleita (naturel) yhteensä, 1 rkl rusinoita ja 2 dl sokeroitua höyrymehua.

Välipala

2 dl marjat, 1 dl vaniljakastike, täysjyväkeksi ja kahvi tai tee.

Päivällinen

Saarioinen Kirjolohikeitto 300g, 2 dl maitoa tai piimää, 2 viipaletta leipää, 2 tl levitettä ja hedelmä.

Iltapala

200 g Saarioinen Chili-tonnikala kolmioleipä ja tee.

Sunnuntai viikko 1

{{diagramItem.Name}} {{diagramItem.Amount}} {{diagramItem.Unit}}

Keltaisella olevat palkit ylittävät aikuisen keskiarvokäyttäjän saannin vertailuarvot, jotka ovat: Energia, 2 000 kcal, rasvan kokonaismäärä 70 g, josta tyydyttynyttä rasvaa max 20 g, hiilihydraattia 260 g, josta sokereita enintään 90 g, proteiinia vähintään 50 g ja suolaa enintään 6 g. Kuidun määrä ravitsemussuosituksissa yli 25 g päivässä. Sunnuntain saannissa suolan määrä ylittää 0,8 g EU-suosituksen.