Haastamme: Miksi äidit palaavat Saarioisten mainontaan, Tia Yrjölä?

13.3.2017 09:46

Saarioinen on palannut juurilleen ja palauttanut äidit Saarioisten markkinointiin. Miksi, Saarioisten markkinointi- ja viestintäjohtaja Tia Yrjölä?

Me Saarioisilla olemme tehneet suomalaisten lempiruoat jo 60 vuoden ajan. Työn tuloksena olemme valmisruoan tunnetuin ja pidetyin merkki. Uudistaessamme Saarioisten markkinointistrategiaa testasimme useita mainonnan lähestymistapoja kuluttajien keskuudessa. Tulos oli selkeä: suomalaiset yhdistävät Saarioisen äitien tekemään ruokaan, ja haluavat nähdä äitien paluun. 

Äidit palasivat mainontaamme helmikuussa uutuuslanseerauksien myötä.

Näkisin, että koko Saarioisen historia on sellaisenaan todiste brändin merkityksestä meidän suomalaisten elämässä. Aitous, merkityksellisyys ja terveet arvot näkyvät kaikessa tekemisessämme.

Äidit eivät kuitenkaan ole kuten ennen, miksi?

Aiemmin kuvasimme äitejä tehtaillamme, tekemässä ruokaa. Nyt Saarioisten äidit lähtevät suomalaisten kotikeittiöihin näyttämään, millä antaumuksella ja miten ruokaa Saarioisilla tehdään: tuoreista, tarkkaan valituista raaka-aineista, huolellisesti ja ammattiylpeydellä.

Jokaista mainostarinaa yhdistää taianomaisesti paikalle ilmestyvä Saarioisten äiti, joka valmistaa tuoreista aineksista herkullisen aterian ja pistää asiat muutenkin järjestykseen. Tarinan lopussa äiti häviää yhtä salaperäisesti kuin ilmestyikin, jättäen jälkeensä siistin keittiön ja valmiin ruoan, josta riittää kaikille.

Mikä Saarioisten äideissä ei kuitenkaan koskaan muutu? Mikä on isän paikka Saarioisten keittiössä?

Saarioinen tuntee suomalaisen ruokailun arjen, juhlan ja sesongit. Herkullinen maku ja raaka-aineiden korkea laatu ovat lähtökohtia, joista emme tingi. Reseptit ja työtavat ovat meillä samoja kuin kotikeittiössä, mittakaava on meillä toinen.

Isät ovat yhtä lailla mukana kehittämässä ja kokkaamassa, niin meillä Saarioisilla kuin kotikeittiöissäkin.

Mutta äitien kautta olemme halunneet konkretisoida Saarioisten perustehtävää: olemme omistautuneet hyvälle ruoalle. Slogan kiteyttää samalla koko Saarioisten tarinan, joka alkoi Sahalahdella 60 vuotta sitten.

Mutta haluamme olla suomalaisten lempiruokatalo myös tulevaisuudessa. Lähdemmekin nyt kehittämään tulevaisuuden lempiruokia yhdessä suomalaisten kanssa. Yksi esimerkki tästä on juuri startannut ravitsemusyhteistyö SUL:n nuorten yleisurheilukoulun kanssa, jonka puitteissa luomme yhdessä uusia välipalaratkaisuja liikkuvien nuorten tarpeisiin.

Mikä on Saarioisten markkinoinnin "äitinä" oma lempiruokasi Saarioisten tuotteista?

Keitot ja vispipuurot ovat omia kestosuosikkeja opiskeluajoista lähtien. Nyt ykkössijan on ottanut uusi 5 vaille valmis –tuotesarjamme. Kahden kilpaurheilevan tyttären perheessä meillä on aina tuplalounas tarjolla. Koulun jälkeen makaronilaatikko on ihan 5/5.

Lue mistä kaikki sai alkunsa: Saarioisten tarina.

Katso Herkuttelupizzojen tv-mainos.

Katso 5 vaille valmis -wokkien tv-mainos.


Jaa sivun sisältö: