Saarioinen Oy

Rentous, iloisuus ja jakaminen taitavat olla nyt ruoan suhteen muodissa. Tähän vastaa Saarioisten uutuus, herkkuhetkiin tarkoitettu ”se vähän parempi” ja reilumman kokoinen Herkuttelupizza.

Herkuttelupizza on suunnattu eritoten rennoille ja herkutteleville asiakastyypeille – niihin hetkiin kun iso nälkä yllättää, tekee mieli pitää ex tempore -pizzabileet tai nauttia hetkestä kavereiden kanssa.

Ihan ensimmäiseksi helmikuussa markkinoille tulleissa uusissa Herkuttelupizzoissa pistää silmään koko. Kooltaan uudet pizzat ovat tuplasti isompia kuin esimerkiksi perinteinen Saarioisten jauhelihapizza. Yksi Herkuttelupizza painaa komeat 390 g. Mukaan tulee vielä uusi trendisuosikki pizzan mehevöittämiseen, Saarioisten omalla reseptillä valmistettu chilimajoneesi.

Toiseksi silmä kiinnittyy runsaisiin täytteisiin, jotka ovat hyvin näkyvissä läpinäkyvästä pakkauksesta.

Makuja kehitettiin kolme. Tropical Dream on suomalaisten ykkösmakusuosikki. Perinteistä kinkku-ananas-makuyhdistelmää on mehevöitetty käyttämällä täytteenä runsaasti maukasta savustettua sianlihalastua.

Lihaisa Meat Lover voisi sisältää oikeastaan merkin ”0% kasviksia!” Tässä äijäpizzassa on reilusti jauhelihaa ja pepperonia juustolla kuorrutettuna. Veggies love Cheese taas on ihanan värikäs. Paprikalla, kirsikkatomaatilla ja ananaksella täytetty pizza on kuorrutettu juustoilla, ja siten se sopii kasvissyöjille, mutta ei vegaaneille.

Pizzoissa on erityisen rapea ja kuohkea pohja. Pohjana oleva pizzalautanen säilyttää rapeutta mikrossakin lämmitettynä, jos on kiire. Mutta jos vain on vähän enemmän aikaa, vielä parempaa pizzasta tulee uunissa lämmitettynä.

Monen mielestä se paras piste i:n päälle on, kun valmiin pizzan päälle valuttaa majoneesin ohuena nauhana päälle. Chilimajoneesi tuo lisää terävyyttä sen makumaailmaan.

Näissä tuotteissa ei ole menty keveys edellä, vaan panostettu herkulliseen makuun.

Ne sopivat niihin tilanteisiin, kun tekee mieli jotakin hyvää ja paljon. Kuten meillä Saarioisilla sanotaan: kun etsitään lähintä ja nopeinta pizzeriaa. Tai kuten joku pizzaa testanneista nuorista kuvasi: Älyttömän hyvän makuinen!

Hyvää ja helppoa sen olla pitää

Miltä näyttää Herkuttelupizzan potentiaalinen asiakaskunta?

Herkuttelijat ja rennot -asiakastyyppejä yhdistää kiinnostus helppoutta sekä ruoan makua kohtaan. He eivät ole erityisen kiinnostuneita ruoanlaitosta, ja ovat siten potentiaalisimpia asiakkaita valmisruoille. He eivät ole myöskään kovin hintaherkkiä. Molemmat segmentit ovat keskimääräistä paremmin toimeentulevia.

Herkuttelijoista kaksi kolmasosaa on naisia, ja joukossa on keskimääräistä enemmän nuoria ja hyvätuloisia. Herkuttelijat ovat spontaaneja tyyppejä, jotka eivät juuri pidä ruoanlaitosta tai käytä aikaa ruokaostosten suunnitteluun, ja he ostavat muita enemmän valmisruokia.

Lounaaksi herkuttelija valitsee vähän tavallista parempaa makua helpossa muodossa, kuten keittoja, lounassalaatteja, puuroja ja eväsleipiä. Myös lihapiirakat, hampurilaiset ja pastat maistuvat. Herkuttelijat ovat hampurilaisravintoloiden vakioasiakkaita, ja heihin vetoavat tutut tuotemerkit

Rennot eivät ole erityisen kiinnostuneita ruoasta. He arvostavat ruoassa helppoutta ja nopeutta, ja ovat sellaisina avoimia kokeilemaan uusia tuotteita ensimmäisten joukossa. He valitsevat usein etnisiä tai premium-valmisruokia.

Kaksi kolmesta rennosta syöjästä on miehiä, valtaosin 1-2 hengen talouksista. Vajaa kolmannes, 30 % on kuitenkin rentoja lapsiperheitä, jotka ostavat kodin ruokakaappiin keskimääräistä useammin valmiita annoksia.

Katso Herkuttelupizzojen tv-mainos.

Tv-mainosta esitetään MTV:n kanavilla helmi-maaliskuussa.