Saarioinen Oy

Brändit ja markkinointi

Saarioisten brändisalkkua uudistettiin vuonna 2015. Saarioinen-brändin alabrändejä ovat heti syötäväksi valmiita tuotteita tarjoava Eväs ja uusi ravitsemussuosituksiin perustuva Balanssi. Näiden lisäksi itsenäinen Dronningholm-brändi tarjoaa herkullisia marjapohjaisia tuotteita.

Saarioisten rooli kuluttajien elämässä on tarjota arkeen helpotusta, josta voi nauttia hyvällä omatunnolla. Kuluttajat elävät monien ristipaineiden alla; elämä on kiireistä ja ruokakeskustelu käy kiivaana. Haluamme tarjota suomalaisille laatuaikaa, eli luvan tehdä niitä asioita, joita pitää itselleen tärkeänä. Joskus se on hauskaa ruuanlaittoa yhdessä ja joskus taas harrastuksia ja muuta ajanvietettä, jolle vapautuu Saarioisten avulla enemmän aikaa.

Uusien Balanssi-tuotteiden avulla on helppoa syödä oikein

Saarioinen lanseerasi syksyllä 2015 Balanssi-ateriat, jotka pohjautuvat ravitsemussuosituksiin. Uudet ateriat ovat saaneet inspiraationsa lautasmallista: suunnittelussa on pohdittu niin riittävää kasvisten määrää, proteiinin ja hiilihydraattien suhdetta kuin oikeaa annoskokoakin. Lue lisää Balanssituotteista.

Sekä kuluttajat, kauppa että ravitsemusalan ammattilaiset ovat ottaneet Balanssi-tuotesarjan ilahtuneina vastaan. Lanseeraus oli onnistunut ja tuotesarja on laajentumassa. Saarioisten Balanssi Kirjolohifileeateria pääsi viiden finalistin joukkoon kilpailemaan Vuoden Suomalainen Elintarvike 2016 -tittelistä.

Uusia välipaloja ja herkkuja ruuanlaittoon

Vuoden 2015 alussa lanseerattiin Vispis-tuotteet, jotka ovat kuohkeita, marjaisia välipaloja. Ne ovat uusi, pehmeämpi vaihtoehto perinteiselle vispipuurolle, ja niiden pakkauksessa on lusikka.

Kesällä 2015 Saarioisten Grilliwurst-raakamakkarat kasvattivat suosiotaan ja täydentyivät uudella Original-maulla. Raakamakkarat ovat maustettuja, kypsentämättömiä makkaroita korkealla lihapitoisuudella ja tuovat uudenlaisen vaihtoehdon sekä kesän grillaushetkiin että ympärivuotiseen käyttöön ruoanvalmistuksen raaka-aineena. Lue lisää Grilliwursteista.

Lisäksi vuonna 2015 lanseerattuja uutuuksia olivat Täysjyväkaurariisipiirakka, Poketti-välipalat sekä uusia Eväs-tuotteita.

Monipuolisia sosiaalisen median sisältöjä – myös yhdessä kuluttajien kanssa

Vuonna 2015 perinteisen mainonnan rinnalle nousivat yhä vahvemmin sosiaalinen media ja erilaiset yhteistyöt. Kesällä yhteistyötä tehtiin Cooking with Kasmir -ohjelman kanssa ja kierrettiin erilaisissa kesätapahtumissa. Kiertueella vieraili suomalaisia Youtube-tähtiä, ja sen aikana ideoitiin mielenkiintoisia uusia reseptejä mm. raakamakkaroista. Kiertueella juhlistettiin myös 60 vuotta täyttänyttä Saarioista ja sen aikana tuotetut sisällöt on nähtävissä osoitteessa http://www.saarioinen.fi/laatuaikaa/kesakiertue/.

Poketti-välipalojen lanseerauksen yhteydessä Saarioinen haki unelmien videopostauksen ideaa Iron Sky -elokuvan ohjanneen Timo Vuorensolan johdolla. Kampanja oli avoin kaikille ja voittaja sai 20 000 euron budjetin ideansa toteuttamiseen. Voittajaksi valittiin porilainen Joona Kuuskoski. Hän toteutti ideansa kiertämällä ympäri Suomea ja tekemällä pieniä, vähällä rahalla toteutettavia tempauksia. Tempauksilla osoitettiin rakkautta ihmisille teemalla ”rakkaus on rahaa arvokkaampaa”. Joonan videoita pääset näkemään tästä.

Saarioisten pakkausuudistus jatkui vuoden 2015 aikana ja lähes kaikki Saarioisten tuotteet ovat nyt saaneet uuden, herkullisen ilmeen. Pakkauksiin on tuotu myös lisää informaatiota sekä mm. tieto valmistuspaikkakunnasta.