Tilinpäätös

Saarioisten liikevaihto kasvoi maltillisesti ja samalla tehostamistoimet paransivat tuloksentekokykyä.

Saarioinen-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 255,1 (248,6) miljoonaa euroa ja liiketulos 6,2 (-0,2) miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 6,6 miljoonaa euroa ja liiketulos 6,4 miljoonaa euroa.

Kannattavuuden parantamiseksi käynnistetty kustannussäästöohjelma toteutui pääosin vuonna 2016, ja sille asetetut säästötavoitteet saavutettiin. Kannattavuutta
paransi myös maltillinen myynnin kasvu. Liikevaihto kasvoi edellisvuodesta 2,6 %, ja hintojen alkuvuoden lasku kääntyi syksyllä lievään nousuun.

Vuonna 2016 liiketoimintasuunnitelmien ja konsernin strategian toteuttamiseen liittyviin projekteihin panostettiin määrätietoisesti.

Kuluttajalähtöiset panostukset ja ydinliiketoimintoihin kohdistetut markkinointitoimenpiteet vahvistivat Saarioisten läsnäoloa suomalaisten elämässä. Saarioisten 2015 lanseeraama Balanssi-tuotesarja laajeni keittoihin ja puuroihin. Vuoden aikana markkinoille tuodut vegaaniseenkin ruokavalioon sopivat uutuustuotteet saivat erinomaisen vastaanoton. Saarioinen uudisti kokolihaleikkelesarjansa.Välipalasyöminen lisääntyi, mikä näkyi Eväs -tuotesarjan myynnin kasvuna.

Tilikaudella Saarioinen uudisti markkinointistrategiansa, mikä tulee palauttamaan Saarioisten äidit takaisin
mainontaan.Uudenlainen viestintä alkaa näkyä suomalaisille vuoden 2017 alussa.

Lue koko vuoden 2016 tilinpäätös täältä.