Saarioinen Oy

Brändit ja markkinointi

Saarioinen on Suomen johtava valmisruokatalo sekä ostetuin ja pidetyin brändi. Tunnemme suomalaisen ruokailun arjen, juhlan ja sesongit ja vaalimme suomalaista ruokaperinteitä – samalla, kun kehitämme uutta.

Brändi ja markkinointiviestintä

Valmisruokamarkkina ja uudet ruokaratkaisut kiinnostavat meillä ja maailmalla. Suomessa valmisruokaa syö viikoittain noin puolet väestöstä.

Vuosi 2016 täynnä klassikoita ja kasvisuutuuksia

Saarioisten 200-grammaiset klassikkopizzat täyttivät vuonna 2016 kunniakkaat 35 vuotta. Merkkipäiviä juhlittiin Radio Suomipopin kanssa yhteistyössä, jossa kerättiin suomalaisten makumuistoja vuosien varrelta ja jalkauduttiin Suomipopin juhlakiertueen yhteydessä turuille ja toreille maistattamaan näitä todellisia klassikoita. Vastaanotto oli menestys.

Klassikkolaatikoista maksalaatikon ystävät äänestivät suosikkilaatikostaan osana some-kampanjointia. Rusinavaalit käytiin Saarioisten Facebook-sivuilla ja ääniä annettiin yli 4 000. Voittajaksi nousi rusinallinen maksalaatikko "niukalla äänten enemmistöllä." Alkuvuoden kampanjaan luotiin lisäksi uniikki t-paitamallisto Klassikkolaatikoista. Keräilykampanjan suosio oli suuri ja sen aikana kerättiin kaikkiaan 13 000 t-paitaa.

Vuoden aikana markkinoille tuodut vegaaniseenkin ruokavalioon sopivat uutuustuotteet, kuten Grahamkasvispiirakka ja Vegepizza, saivat erinomaisen vastaanoton. Jatkossa Saarioisten vegaaneille sopivat tuotteet tunnistaa ”Sopii vegaaneille” -merkistä.

Äidit palaavat uudistetussa markkinointistrategiassa

Vuonna 2016 Saarioinen uudisti markkinointistrategiansa, ja uuden linjan mukainen markkinointiviestintä alkoi vuoden 2017 alussa. Osana uudistuvaa markkinointistrategiaa Äidit palaavat Saarioisten mainontaan helmikuussa.

Uudessa mainonnassa Saarioisten äidit lähtevät suomalaisten keittiöihin näyttämään, miten ja millä antaumuksella ruokaa meillä oikein tehdään: tuoreista, tarkkaan valituista raaka-aineista, huolellisesti ja ammattiylpeydellä.  Mainonta konkretisoi Saarioisten äitien perustehtävän: olemme omistautuneet hyvälle ruoalle jo 60 vuoden ajan. Omistautumalla ruoanlaitolle voi tulla siinä parhaaksi.