2010-luku: Kiireinen elämäntyyli vaatii Evästä

Suomi pakkautuu entistä tiiviimmin kaupunkeihin. Kiireinen elämäntyyli vaati välipaloja ja kaupan hyllymetrejä valtasivat erilaiset heti syötävät tuotteet. Tuotetiedot olivat tarjolla missä ja milloin vain taskunpohjalla kulkevan mobiililaitteen kautta. Saarioinen lanseerasi kaupunkimaiseen elämäntyyliin istuvat Eväs- ja Balanssi-tuotesarjat.

2000-luvulla alkanut kaupungistuminen ja yhden ja kahden hengen talouksien määrän kasvu vahvistuivat edelleen 2010-luvulla. Maailma kulkee taskussa: älypuhelimet yleistyivät nopeasti 2010-luvulla. Tämä mahdollisti tuotetietojen selaamisen ostohetkellä. Kiireinen ja liikkuvampi elämäntyyli johtivat myös välipalojen ja heti syötävien tuotteiden kysynnän ja tarjonnan kasvuun. Tähän trendiin Saarioinen vastasi lanseeraamalla uuden Eväs-brändin, jonka alla myytiin erilaisia leipä- ja salaattituotteita.

2010-luvulla tuotekehitystä johtivat entistä enemmän tutkimuksien kautta tunnistetut pirstaloituneet kuluttajatarpeet, joihin Saarioinen vastasi uusilla lanseerauksilla. 2012 Sahalahdella otettiin käyttöön uusi tuotekehitysrakennus Innola, jonka muoto sai inspiraationsa maksalaatikkovuoasta. 2010-luvulla lanseerattiin hyvinvointitrendiin pureva Balanssi-annosaterioiden tuotesarja, jonka pääideana oli että jokainen ateria sisälsi puolet päivän kasviksista.

Saarioisilla kokeiltiin jonkin aikaa valmistaa myös pakastettua valmisruokaa Saarioisten Kartanon parhaat -alabrändin alla. Tästä kuitenkin luovuttiin melko pian.