Maailmaa koetellut koronapandemia lisäsi jättiharppauksella Suomessakin digitalisaatiota ja etätyöskentelyä. Ruoan verkkokaupan ja erilaisten kotiinkuljetuspalveluiden markkinoille tuli nopeasti useita palveluntarjoajia. Laadukkaalle valmisruoalle, kuten keitoille, puuroille ja annosaterioille riitti kysyntää, kun töitä tehtiin kotona ja tarjonta kasvoi. Saarioinen lanseerasi uusia kuluttajaryhmiä puhuttelevat Italia lautasella- ja Food Story -tuotesarjat
2020-luku alkoi maailmanlaajuisella koronapandemialla, joka koetteli ihmisten arkea ja rajoitti liikkumista monella tavalla. Tämä lisäsi myös Suomessa muun muassa ruoan verkkokaupan nopeaa kasvua ja toi myös markkinaan uusia toimijoita. Ravintoloiden annoksia myytiin myös kivijalkakaupoissa ja erilaiset ruoan kotiinkuljetuspalvelut lisääntyivät isoimmissa kaupungeissa.
Valmisruokatarjonta on ollut viime vuodet voimakkaassa kasvussa ja erityisesti annosaterioiden, keittojen, puurojen tyyppisten yhden hengen aterioiden kysyntä on jatkunut voimakkaana. Saarioinen on keskittynyt entistä vahvemmin rooliinsa suomalaisten arjen luottoruokana ja panostanut niihin tuoteryhmiin, joissa se on ykkösvalinta kuluttajille. Tämä on näkynyt historian merkittävimpänä laajennusinvestointina Sahalahden keitto- ja annosaterialinjoihin.
Saarioisten rooli valmisruoan klassikkona on näkynyt myös kuluttajien vahvana sitoutumisena Saarioisiin ja sen tuotteisiin. Kuluttajat valitsivat Saarioisen Suomen luotetuimmaksi brändiksi jo 20. kerran (2022). ”Kyllä klassikon tunnistaa” -mainosfilmi palkittiin sekä kotimaassa että kansainvälisesti kymmenellä palkinnolla.
Valmisruoan ykkösmerkkinä Saarioinen haluaa näyttää suuntaa ja kehittää tarjontaa. Vuonna 2020 Saarioinen toi kauppoihin Italia lautasella -sarjan, joka on kehitetty yhteistyössä kokki ja ravintoloitsija Sikke Sumarin kanssa. Sarja on tuonut uusia kuluttajia valmisruoan pariin.
Vuoden 2022 alussa lanseerattu Food Story -sarja tuo maailman maut lautaselle. Runsaasti makua ja mausteita sisältävät ateriat tyydyttivät vaativammankin ruokamatkailijan makunystyröitä.
Uudistunut strategia keskittyy kuluttajalähtöisyyteen. Lähdemme uuden tuotteen kehittämisessä aina liikkeelle tunnistetusta kuluttaja- tai asiakastarpeesta. Teemme suomalaisten lempiruokaa ja siksi uskomme, että paras lopputulos syntyy, kun suunnittelemme tuotteet yhteistyössä suomalaisten kanssa. Yhteistyö kuluttajien kanssa on jatkuvaa ja koskee tuotteita, pakkauskehitystä ja mainontaa. Saarioinen perusti oman Lempiruokayhteisön 2018.