Asiakaspalvelupäällikkö Minna Häkkinen ja asiakasvastaavat kertovat, miltä näyttää Saarioisten asiakaspalvelun heinäkuu. Yleisin kysymys heinäkuussa taitaa koskea grillaussäitä. Oman jännityksensä lomakuukaudelle tuo se, että vastapelurinakin on usein sijainen. Se antaa mahdollisuuden ravistella itsestäänselvyyksiä.
Kuinka paljon Saarioisten asiakaspalvelulla riittää töitä heinäkuussa – onko normaalia hiljaisempaa? Minkälainen vahvuus vaaditaan, että hommat hoituvat lomasesongista huolimatta?
Lähtökohtaisesti heinäkuu on aina vuoden hiljaisin kuukausi. Joka vuosi heinäkuullekin kuitenkin saadaan mukavasti ”vipinää” aikaiseksi. Pyrimme aina järjestämään niin, että 2/3 kokonaisvahvuudesta on paikalla, silloin saamme asiakaspalvelun hoitumaan.
Miten asiakaspalvelun työ heinäkuussa eroaa muista kuukausista?
Työ on silloin paljon monipuolisempaa, koska tehdään ihan kaikkia tehtäviä normaalien vastuualuerajojen yli.
Oman vaihtelevuutensa niin meille, kuin asiakkaillekin heinäkuussa tuo se, kun oma vastapeluri lomailee ja sijaiset hoitavat asioita: tutun osastonhoitajan sijaan meille soittaakin joku toinen henkilö, asiakkaan päässä kuorman tuokin tutun kuljettajan sijaan vieras henkilö.
Kysyvätkö asiakkaat eri asioita kuin muina vuodenaikoina?
Kesätyöntekijöiden ja sijaisten myötä asiakaspalveluunkin tulevat kysymykset poikkeavat hieman normaali arjen kysymyksistä. Nämä ovat meille arvokkaita kysymyksiä. Näiden kautta osaamme arvioida esim. pidämmekö itse palvelussamme tai toimintatavoissamme jotain itsestään selvänä, joka kuitenkin meihin satunnaisesti yhteydessä olevalle asiakkaalle ei sitä ole. Nämä kysymykset ovat siis aina mahdollisuus parantaa palveluamme.
Mitkä ovat asiakkaiden kolme yleisintä kysymystä heinäkuussa? Voitko antaa niihin jo tässä yleispätevät vastaukset?
Kaikkein yleisin kysymys heinäkuussa on:”Mitä säätä loppuviikoksi on luvattu, kuinka paljon tilaan grillitassuja?”
Niin mielellämme kuin povaisimme kaikelle kansalle aurinkoista ja lämmintä grillaussäätä, emme valitettavasti toistaiseksi pysty antamaan Pekka Poutaa parempia tai tarkempia ennusteita tuleville päiville. Käytämme kuitenkin kaiken mahdollisen tietämyksemme ja osaamisemme, jotta saamme yhdessä asiakkaan kanssa varmistettua jokaiseen säähän sopivan Saarioisten tuotevalikoiman kaupan hyllyyn, asiakkaan toivomana ajankohtana.
Onko jotain asioita, joiden kanssa asiakkaiden kannattaisi odottaa elokuulle/lomien loppuun? Mistä kannattaa soittaa, mistä laittaa viestiä?
Meille asiakaspalveluun voi soittaa milloin vain ja mistä asiasta vain! Jos jokin mietityttää, niin me etsimme pulmaasi vastauksen kaikkina kuukausina!
Onko asiakaspalvelulla jotain mottoa tms. periaatetta, jolla työt tehdään ja asiat hoidetaan?
Parhaat tuotteet ansaitsevat parhaan asiakaspalvelun!
Mitkä oman talon herkut maistuvat asiakaspalvelun väelle heinäkuussa?
Lounasevääksi heinäkuussa napataan mukaan Saarioisten uudet, maukkaat munakkaat tai jokin raikas Eväs- salaatti. Kotona perheitä hemmotellaan 5 vaille valmis -tuotteilla ja grillit käyvät kuumina Street Food -konseptin tuotteilla.
Maukasta kesää!