Saarioinen Oy

Teidän lapset keksi meidän äitien ruoan

Saarioinen etsi uutta Lasten Lempilaatikkoa helmi-maaliskuussa näkyneellä kampanjallaan. Kampanja innosti suomalaiset kokkaamaan ja saimmekin yli tuhat toinen toistaan herkullisempaa laatikkoreseptiä. Voittajan valinta ei ollut helppo ja yhden sijaan kruunasimmekin kaksi.

- Halusimme suomalaiset mukaan kehittämään uutta Lasten Lempilaatikkoa. Kampanjan suosio yllätti meidätkin, iloitsee Saarioisten markkinointipäällikkö Päivi Ikonen.

Yhtä voittajaa haettiin, mutta kaksi kruunattiin. Raati valitsi 10 parhaaksi äänestetyn reseptin joukosta mielestään parhaat ideat. Toinen voittaja on kylmäsavulohesta ja pennepastasta valmistettu vuoka, jonka reseptin oli ideoinut Nina Höckert. Höckertin voittoisan reseptin taustalla on hänen 9-vuotias lapsenlapsena Ada, joka rakastaa papan kylmäsavulohesta valmistettua pastavuokaa mummun tekemänä.

Toinen voittaja on Rebekka Rissasen lähettämä Jaakon linssipasta, jossa pasta saa seurakseen linssejä ja jauhelihaa tomaattikastikkeessa.

- Voittaneet ateriat valittiin niiden selkeiden ja herkullisten aineosien ansiosta. Teemme Adan ja Jaakon lempiruoista varmasti monen muunkin suomalaisen uutta lempiruokaa, lupaa Saarioisten tuotekehityspäällikkö Maria Tammi.

Seuraavaksi Saarioisten äidit testaavat Adan kylmäsavulohipennepastaa ja Jaakon linssipastaa Sahalahden uuneissa ja mittaavat aineosat sopiviksi, jotta niistä riittää koko Suomelle. Sen jälkeen tuotteita testataan vielä yhdessä lasten kanssa.

Saarioinen on laatikkotuotteiden ykkösbrändi yli 60 vuoden kokemuksella. Saarioisten teettämän lapsiperheiden laatikkoruokatutkimuksen* mukaan laatikkoruoat maistuvat kaiken ikäisille suomalaisille sekä arkisin että viikonloppuisin. Noin 40 prosenttia lapsiperheistä syö laatikkoruokia kerran viikossa tai useammin.

*Saarioisten Lasten lempilaatikot ja laatikoiden käyttö -tutkimus toteutettiin joulukuussa 2018 ja siihen vastasi 229 lapsiperhettä. Kysely tehtiin perheiden aikuisille.