Saarioinen Oy

Valmiskeittoja käytetään etenkin lounaaksi sekä kotona että kodin ulkopuolella. Saarioinen on keittomerkkinä selkeästi tunnetuin merkki. Saarioisten keittovalikoimassa on 18 keittoa, joista uusin maku on Tuorehernesosekeitto.

Valmiskeitossa etenkin 1-3 kertaa kuukaudessa tapahtuva käyttö on lisääntynyt, ja vähintään viikoittainen käyttö on pysynyt ennallaan verrattuna vuoteen 2016. Ateriakäyttö kotona on edelleen valmiskeittojen tyypillisin käyttötilanne. Valmiskeittojen osalta keittoja käytetään lounaaksi käytännössä yhtä paljon kotona ja kodin ulkopuolella. Sen sijaan mm. aamiais-, välipala- ja iltapalakäyttö on vähentynyt. 

Vuodenaika ei juurikaan vaikuta keittojen syömiseen, vaan kaksi kolmesta syö keittoja ympäri vuoden.

Tutustu keittovalikoimaamme tästä.

Lähde: Taloustutkimus: Saarioinen keittojen kuluttajatutkimus 6/2020, n=1 227, aineisto on painotettu vastaamaan täysi-ikäisiä suomalaisia sukupuolen, iän ja asuinpaikan mukaan.